Królewna śnieżka

Królewna śnieżka-fajna nazwa??  a to tylko sernik na zimno..nie raz już taki robiłam, ale nie wiedziałam , że ma taką fajną nazwę..zresztą nie tylko ten sernik ma taką nazwę, ale i wiele innych fajnych i śmiesznych nazw dań można znaleźć w książce KUCHNIA POLSKA.Według oryginału z książki powinno być inaczej, ale ja zrobiłam po swojemu..Galaretki mogą być jednego koloru albo można dać więcej kolorów , wtedy serek trzeba podzielić na więcej części..można dodać różne owoce , bakalie itp..
  • 50 dag waniliowego serka homogenizowanego
  • 3 galaretki [ u mnie szafirowa , turkusowa i z owoców leśnych]
  • 10 dag biszkoptów
  • 1/2 szkl.kawy z dodatkiem cukru i rumu
2 galaretki rozpuścić [osobno] w 1 szkl.wody i ostudzić do temperatury pokojowej, 3 galaretkę rozpuścić w 2 szkl.wody.Serek podzielić na połowę.Jedną połowę serka zmiksować z jedną z galaretek, a drugą połowę z drugą galaretką. Biszkopty maczać w kawie , wyłożyć nimi tortownicę [średnica tortownicy- 20 cm.]. Wyłożyć obie masy serowe - na zmianę lać na środek formy,aż do wyczerpania [ja wylałam obie masy obok siebie jednocześnie i lekko zamieszałam]. Wstawić na chwilę do lodówki.Zalać trzecią tężejącą galaretką .Odstawić do zastygnięcia.

Komentarze

  1. bardzo mi się taka nazwa podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bajeczna :) i ta niebieska masa serowa, świetne, a na jaką tortownicę, blaszkę, pojemnik (o jakich wymiarach) jest ten przepis, będę wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam i podziwiam przyjemny deserek (nogawkuchni.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję..ja robiłam w tortownicy o średnicy 20 cm..w razie potrzeby można zwiększyć ilość serka i galaretek i zrobić w większej blaszce..pozdrawiam..

      Usuń
  3. piękna ta królewna śnieżka i pewnie tak samo smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciasto spróbuję na pewno:D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.