Babka z białek ..z dodatkiem galaretki

Nadmiar białek trza jakoś wykorzystać..Tu znalazłam przepis na babkę..ja dodatkowo dodałam galaretkę...po upieczeniu ciasta zrobiłam w nim dziury i wlałam tężejącą galaretkę..[ taki pomysł z galaretką gdzieś widziałam w necie]..u mnie wyszła babka z keksówki i 4 malutkie babeczki..

  • 3 szkl. mąki
  • 7 białek
  • 1 szkl. cukru pudru Kupiec
  • 250 g stopionego masła
  • 3/4 szkl.ciepłego mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy ( 16 g )
  • skórka z  cytryny
Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać.. Białka ubić na sztywno. Następnie cały czas ubijając dodać cukier i ubijać jeszcze ok 10 minut . Cały czas miksując dodać mleko, masło i mąkę, a na koniec cukier waniliowy i skórkę z cytryny. Ucierać do momentu aż składniki dobrze się połączą.
Ciasto przelać do formy i wyrównać wierzch. Piec w temp.170°C przez 45 minut do tzw. suchego patyczka.Wystudzić.

Galaretki rozpuścić w 1 szklance gorącej wody i pozostawić do przestudzenia.Wierzch babki nakłuć [ zrobić dziury] w kilku miejscach . Tężejącą, ale płynną galaretką polać ciasto,  aby  galaretka dostała się w głąb przygotowanych wcześniej dziurek.Odstawić , aby galaretka stężała.





Słodkie Walentynki 2014Walentynki - czym TO się je?

Komentarze

  1. O, sympatyczny pomysl! I galaretki mozna zmieniac w miare humoru!
    :)

    Milo, ze jestes w akcji!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł na wykorzystanie białek :)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://fb.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.